Birch Consultants, onderzoeks- en adviesbureau voor Onderwijsinstellingen
Jarenlange ervaring met uiteenlopende onderzoeks- en adviesvragen vanuit universiteiten en het (voorbereidend) middelbaar en hoger beroepsonderwijs.
Birch Consultants, onderzoeks- en adviesbureau voor Onderwijsinstellingen
Jarenlange ervaring met uiteenlopende onderzoeks- en adviesvragen vanuit universiteiten en het (voorbereidend) middelbaar en hoger beroepsonderwijs.
Onze expertise
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Strategie en implementatie
- Expert in omgevingsanalyse
- Ervaren constortiumbouwer
- Compact bureau met experts
Dat varieert van vraagstukken die zich bezig houden met een kennis- en innovatie-agenda’s, het opstellen van een instellingsplan, vooronderzoek voor practoraat en lectoraten als het inrichten van triple helix instellingen. Graag zetten onze specialisten hun netwerk en expertise in om verbindingen te leggen in de zogenoemde triple helix van ondernemingen, onderwijs en overheden.
‘Wij denken altijd in netwerken en ecosystemen’. Dat zeggen we over onszelf. Gelukkig, en belangrijker: onze opdrachtgevers herkennen dat in ons en in onze aanpak. Voorbeelden van trajecten die we in de afgelopen periode voor instellingen uitvoeren zijn:
- Strategievorming, begeleiding en opstellen instellingsplan
- Vernieuwing practoraat en lectoraat portfolio
- Analyse bedrijven, sectoren, innovaties
- Introductie innovaties in onderwijs en onderzoeksprogamma
- Advies, governance van Publiek Private samenwerking
- Onderzoek, advies, begeleiding Campusvorming
- Onderzoek en advies financieringsaanvragen (RIF, CoVe, Groeifonds)
- Procesbegeleiding van consortia
Publiek Private samenwerking
Bedrijfsleven en onderwijsinstellingen zijn samen aanjager van groei en verandering in de regio’s waarin zij actief zijn. Naarmate de samenwerking tussen onderwijs en bedrijven beter wordt, versterken zij hun omgeving steeds meer. Als mensen uit het bedrijfsleven, het beroepsonderwijs en universiteiten elkaar vinden, groeien daaruit krachtige samenwerkingsverbanden. In steeds meer regio’s doet men samen onderzoek, bijvoorbeeld in lectoraten, onderzoeksconsortia, expertisecentra of op campussen.
Van toekomstvisie naar businessplan
De samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven is in veel regio’s voor verbetering vatbaar. Birch helpt hierbij. Onze expertise inzake de vele stakeholders, gecombineerd met onze doortastende aanpak helpt onze partners om ambities te verwezenlijken. Van het opstellen van een kennisagenda en een aansprekende visie voor toekomst tot het maken van een helder businessplan dat uitmondt in financiering. Een voorbeeld hiervan is het opstellen en insturen van een RIF-aanvraag.
Birch kan ook analyseren wat voor de omliggende regio de waarde is van een campus. Specifiek nog: hoe een groter aantal beginnende ondernemers of startups zich op die campus kunnen vestigen.
Benieuwd wat een sterke regionale samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven en overheid voor úw regio kan betekenen? Graag helpen we u met strategie- en beleidsvorming, financiering, begeleiding en diverse analyses.
Eerdere opdrachtgevers zijn o.a.: The Hague Security Campus, Dutch Fresh Port Innovatie Campus, Automotive Campus, Campus analyse i.o.v. Ministerie EZK, en vele anderen.
Van financiering tot campus
Benieuwd wat de brede expertise van Birch voor uw organisatie kan betekenen? Graag helpen we u met bij het aangaan van partnerschappen, strategie- en beleidsvorming, financiering, begeleiding en diverse analyses.
Eerdere opdrachtgevers zijn o.a.: De HAN, The Hague Security Campus, Dutch Fresh Port Innovatie Campus, Automotive Campus, Campus analyse i.o.v. Ministerie EZK, en vele anderen.
Regionale samenwerking
Benieuwd wat een sterke regionale samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven en overheid voor úw regio kan betekenen? Graag helpen we u met strategie- en beleidsvorming, financiering, begeleiding en diverse analyses.
Eerdere opdrachtgevers zijn o.a.: The Hague Security Campus, Dutch Fresh Port Innovatie Campus, Automotive Campus, Campus analyse i.o.v. Ministerie EZK, en vele anderen.